Sıkça Sorulan Sorular
Ara
-
Mali mühür başvuru süreci nasıl ilerlemektedir?
http://mm.kamusm.gov.tr/surecler/#basvuru_sureci sayfasından bilgi alabilirsiniz.
-
Mali Mühür başvurusu nasıl yapacağım? (Sertifika sürem dolacak, yenileme nasıl yaparım?)
http://mm.kamusm.gov.tr/surecler/#basvuru_sureci sayfasından başvuru ile ilgili bilgi alabilirsiniz.
-
Mali Mühür başvurusu yaptım durumu nedir?
https://onlineislemler.kamusm.gov.tr sayfası üzerinden e-devlet ile kimlik doğrulama yaparak süreci takip edebilirsniz.
-
Mali Mühür Sertifikamı kuryeye verdiniz mi? /kuryem neden gelmedi?
Mali Mühür Sertifikası kuryeye verildiğinde başvuru sırasında bildirilen e-posta adresine ve cep telefonuna kuryeye verildiğine dair mail ve sms gönderilmektedir. Ayrıca https://onlineislemler.kamusm.gov.tr sayfasından da takip edebilirsiniz.
-
Mali Mühür sertifikamın şifresi kilitlendi ne yapmalıyım?
https://onlineislemler.kamusm.gov.tr sayfasından giriş yaparak PIN Oluşturma/Kilit çözme menüsü üzerinden yeni şifre belirleyebilirsiniz.
-
Mali Mühür sertifikamı nasıl kullanacağım? / sürücüleri nasıl kuracağım?
http://mm.kamusm.gov.tr/surecler/aldim_ne_yapmaliyim/ sayfasından bilgi alabilirsiniz.
-
Sürücü kurulumunda kart okuyucum ACR39 web sayfanızda ACS39 olarak görünüyor. Doğru sürücüye nereden ulaşabilirim?
http://www.kamusm.gov.tr/islemler/surucu_yukleme_servisi/ sayfasından bilgi alabilirsiniz.
-
Mali mühür sürücülerini kurdum sertifikamı görmüyor/çalışmıyor ne yapmalıyım?
Yüklemiş olduğunuz Akis programına giriş yaparak bununla beraber web sayfamız üzerinde bulunan Kaşif programını indirip her iki alanın ekran görüntülerini bilgi[at]kamusm.gov.tr adresine gönderiniz.
Ekran görüntülerinize ve yapılacak kontrollere istinaden eğer Kamu SM kaynaklı bir hata tespit edilirse ücretsiz olarak yeni sertifika üretimi yapılacaktır. Sertifika teslimatı öncesinde ücretli ve ücretsiz teslimat yöntemleri hakkında tarafınıza bilgilendirme yapılacaktır.
-
Mali mühürüm geldi, şifremi nasıl öğrenebilirim?
https://onlineislemler.kamusm.gov.tr/ sayfasından PIN oluşturma/Kilit Çözme menüsünü kullanarak PIN Oluşturma işlemi yapabilirsiniz.
-
Mali Mühürüm kilitlendi, nasıl çözebilirim?
• Şifre kilitlendi ise https://onlineislemler.kamusm.gov.tr/ adresinden sisteme giriş yapınız.
• E-devlet ile kimliğinizi doğruladıktan sonra açılan ekranda Vergi Kimlik/ TC Kimlik Numaranızı, Resimdeki Yazıyı ve Güvenlik Sözcüğünüzü (Güvenlik sözcüğü, başvuru sahibinin, başvuru formunu doldururken belirlemiş olduğu bir yetkilendirme parametresidir) giriniz. Güvenlik sözcüğünü unutan veya kayıp eden başvuru/sertifika sahibi Güvenlik Sözcüğümü Unuttum butonuna tıklayarak güvenlik sözcüğünü yenileyebilir.
• PIN Oluşturma ve Kilit Çözme menüsüne tıklayınız.
• Ardından açılan ekrandaki açıklamaları dikkatlice okuyarak talimatları yerine getiriniz.
almamanız için 32 bit java kurulu olması gerekmektedir. 32 bit Java 7 u 50 ve üstü bir versiyonun kurulu olduğu bir bilgia. 1.maddedeki linke tıklayarak KamuSMmalimuhurUygulamasi.jnlp Uygulaması'nı bilgisayarınıza indiriniz.
b. Bu ekrandaki doğrulama kodunu "Doğrulama Kodunu kopyalamak için buraya tıklayınız” yazısına tıklayarak kopyalayınız.
c. Bilgisayarda yüklü java sürümü güncel değilse java update uyarısı verebilir Later diyerek uyarı geçilebilir yada update işleminden sonra devam ediniz.
d. E-İmza Uygulaması'nı açılması bekleyiniz.
• Uygulama açıldıktan sonra Mali Mühür Elektronik Sertifika İşlemleri sayfasından aldığınız doğrulama kodunu uygulamadaki ilgili alana yapıştırınız ve İleri butonuna tıklayınız.
• Kilit Çözme Bilgilendirme alanındaki talimatları dikkatlice okuyarak eksiksiz takip ediniz. Yeni PIN Kodu ve Yeni PIN Kodu(Tekrar) alanlarına belirlediğiniz PIN Kodunu girdikten sonra PIN Kodunu Değiştir butonuna tıklayınız.
• Tarayıcıdaki sayfada işleminiz tamamlandı onayını aldıktan sonra işleminiz sonuçlanmıştır.
-
Mali mühür güvenlik sözcüğümü bilmiyorum/yenileyemiyorum ne yapmalıyım?
https://onlineislemler.kamusm.gov.tr/ sayfasından sisteme giriş yaparak Güvenlik Sözcüğümü Unuttum linkine tıklayıp işlem yapabilirsiniz.
Not: Mail adresinize gönderilecek link tek kullanımlıktır. -
Mali mühür işlemleri için mail adresimi bilmiyorum ne yapmalıyım?
444 5 576 numaralı Kamu SM Çağrı Merkezi numarasını arayarak öğrenebilirsiniz.
-
Mali Mühür başvurusundaki HSM’in Akıllı Kart tan farkı nedir?
HSM cihazları genelde büyük ve dağınık yapıda olan firmalar tarafından kullanılmaktadır. HSM cihazı akıllı karta göre daha hızlı ve fazla işlem yapabilen fakat maddi olarak akıllı karta göre pahalı olan cihazlardır.
Kurumların HSM Cihazı Tercih Etme Sebepleri;
- İmzalama işleminin birden fazla kişi tarafından ve farklı bilgisayarlardan yapılması,
- Dağıtık şube yapısı olması ve bu şubelerden de e-fatura kesilmesi,
- Dakikada 120 ve üzeri e-fatura kesilmesi.
-
Mali mühür işlemleri için mail adresimi bilmiyorum ne yapmalıyım?
https://sanalpos.kamusm.gov.tr/index.jsf adresi üzerinden başvuru sırasında giriş yaptığınız VKN/TCKN bilginizi girerek borcunuzu görebilir ve kredi kartı/banka kartı ile ödeme yapabilirsiniz.
-
Mali mühür başvurusu yaptım fakat ödeme neden çıkmadı?
Başvurunuzu HSM olarak seçmiş olabilirsiniz, bu sebeple ödemeniz çıkmamıştır. HSM olarak alım yapmayacaksanız tekrar başvuru yaparak başvuru türünüzü Akıllı Kart olarak seçebilirsiniz.
-
Mali mühür başvurusu ve ödemesi yapıldı, üretim ne zaman gerçekleşecek?
https://onlineislemler.kamusm.gov.tr/ sayfası üzerinden e-devlet ile kimlik doğrulama yaparak süreci takip edebilirsiniz.
-
Unvan/VKN değişikliği olduğunda ne yapılmalıdır?
Yeniden Mali Mühür Sertifikası başvurusunda bulunulmaldır. Başvuru için http://mm.kamusm.gov.tr/surecler/#basvuru_sureci/ sayfasından bilgi alabilirsiniz.
-
Mali mühür başvurusunda 'Web sorgu ve oturum süresi dolmuştur' hatası alıyorum?
Aşağıdaki adımları kontrol ederek işleminizi tekrarlayabilirsiniz. Aynı zamanda E-Fatura / E-Defter portalları ile ilgili tüm detaylı bilgi için GİB ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.
Oturum süresi dolmuştur hatası ile ilgili genel bir sıkıntı bulunmamaktadır.
Aşağıdaki durumları kontrol edebilirsiniz.
- Web sayfamızda hata almamanız için 32 bit java kurulu olması gerekmektedir. 32 bit Java 7 u 50 ve üstü bir versiyonun kurulu olduğu bir bilgisayarda deneyiniz.
- İşlem yaptığınız bilgisayarın saatinin doğru olduğunu kontrol ediniz.
- Java cache ve tarayıcınızın geçmişini temizleyerek deneyiniz.
Sorun devam ederse gerekirse farklı bilgisayar ve farklı tarayıcılar ile işlem yapmayı deneyiniz.
-
E-Fatura başvurusunda sertifikalarıma erişemiyorum.
İnternet tarayıcınızın geçmişini ve cachelerini temizleyerek tekrar deneme yapmalısınız. Ayrıca e-imza Uygulaması'nı kullanarak başvuru işlemini gerçekleştirebilmeniz için, arasintegration2way.kamusm.gov.tr adresine erişimin açık olması gerekmektedir. Bu adresin güvenlik duvarından engellenmemesi gerekmektedir. Not: Adres internet sayfası değildir. İnternet tarayıcısından görüntüleyebileceğiz bir sayfa çıkmayacaktır.
-
Mali Mühür Sertifikasını kimler teslim alabilir?
- Başvuru sırasında belirtilen şirket yetkilisi,
- Şirket yetkilisinin tam vekalet (noter onaylı) verdiği kişiler,
- İmza sirkülerinde ismi olan şirket yetkilerinden birince yazılmış bir teslimat dilekçesi imza sirküleri ile birlikte mail ortamında bilgi[at]kamusm.gov.tr adresine gönderildiğinde dilekçe de ismi belirtilen kişiye,
-
Kurye bilgilerimi nasıl öğrenebilirim? (Gönderi nerede, barkod bilgisi, kurye iletişim )
https://onlineislemler.kamusm.gov.tr/ sayfası üzerinden e-devlet ile kimlik doğrulama yaparak süreci takip edebilirsniz.
-
Mali Mühür başvurusu sırasında belirttiğim adreste değilim adresimi nasıl değiştirebilirim?
bilgi[at]kamusm.gov.tr ye teslimatın yapılması gereken adresi, Gerçek Kişi için TC Kimlik numarası, Tüzel kişi için Vergi Kimlik Numarası, firma ünvanını ve adreste kimin teslim alacağını belirterek e-posta gönderdiğinizde kurye tarafından adres değişikliği yapılacaktır. Fakat değiştirilen adreste şirket yetkilinizin veya tam vekalet verdiği bir kişinin veya dilekçe ile teslimat istediyseniz ilgili evraklarda adı geçen kişinin hazır olması gerekmektedir.
-
Online başvuru yapamıyoruz. (Şirket sahibi yabancı uyruklu ya da Adi Ortaklık firması)
Online mali mühür başvurusu yapamayan, şirketi temsile yetkili olan kişilerin yabancı olduğu kurumlar (%100 yabancı ortaklı kurumlar), Adi ortaklıklar, Kooperatifler, Fonlar, OSB ve Kollektif Şirketler ile MERSİS sisteminde şirket bilgileri güncel olmayan veya güncel olduğu halde sıkıntı yaşamaya devam eden mükelleflerin aşağıda belirtilen adreste yer alan belgeleri; Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) adresine göndererek yazılı olarak "Mali Mühür başvurusu"nda bulunmalıdır.
GİB üzerinden Mali Mühür Başvuruda bulunurken, yapılması gereken işlemleri ve istenilen belgeleri http://forum.efatura.gov.tr/ sitesindeki 25572 nolu sorunun cevabında detaylı olarak bulabilirsiniz.
-
Başvuru sırasında belirttiğimiz adresimiz değişti ne yapmalıyız?/adresimizi nasıl güncelleyebiliriz?
444 5 576 numaralı telefonu arayarak değiştirebilirsiniz.
-
Mali Mühür başvurusu sırasında hangi teslimat yöntemini seçmeliyim?
Mali Mühür Sertifikası başvuru sırasında kurye tarafından teslimat veya kurye şubesine teslimat yöntemini seçilebilirsiniz. Kurye tarafından teslimat seçildiğinde ilgili teslimat başvuru sırasında girilen adrese şirket yetkilisi veya şirket yetkilisinin tam vekalet (noter onaylı) verdiği kişilere yapılacaktır. Eğer kurye şubesine teslimat seçilirse gönderiniz seçilen kurye şubesine teslim edilecek ve tarafınıza sms/e-posta ile bilgi verilecektir. Şubeye teslim edildikten sonra şirket yetkilisi veya şirket yetkilisinin tam vekalet (noter onaylı) verdiği kişiler tarafından 10 iş günü içerisinde teslim alınabilecektir.
-
Mali Mühür Sertifikamı hangi şubelerden teslim alabilirim?
Mali Mühür Sertifika başvurusu sırasında teslimat yöntemi AGT Kurye Teslimat Noktası seçilmesi durumunda sertifikanızı teslim alabileceğiniz kurye şubeleri için tıklayınız.
Mali Mühür Sertifika başvurusu sırasında teslimat yöntemi PTT Hızlı Teslimat Noktası seçilmesi durumunda sertifikanızı teslim alabileceğiniz PTT şubeleri için tıklayınız.
-
Başvuru sırasında Teslimat Yöntemi olarak ne seçtiğimi hatırlamıyorum ne yapmalıyım?
https://onlineislemler.kamusm.gov.tr/ adresine giriş yaparak Başvuru Durum Sorgulama menüsünden başvurunuzla ilgili detaylara ulaşabilirsiniz.
-
Başvuru sırasında Teslimat Yöntemi olarak “Şubeden Teslim” veya “Adresime Teslim” seçtim. Değişiklik yapabilir miyim?
Başvuru sonrasında teslimat yönteminde değişiklik yapılamamaktadır.
-
Test mali mühür süreci nasıl ilerlemektedir?
Test mali mühür sertifika başvuru ve fiyatları hakkında detaylı bilgi için bilgi[at]kamusm.gov.tr adresine e-posta gönderebilirsiniz.
-
Mali mühür sertifikaları neden 3 yıllık üretilmektedir?
Kamu SM’ye ve sertifika sahibine ait anahtar çiftlerinin kullanım süresi ESHS olarak uymakta olduğumuz uluslararası standartlar ve yasal mevzuatlara göre belirlenir. Bu süreler belirlenirken de algoritma ve anahtar uzunluğunun kriptografik gelişmeler ışığında güvenle kullanılabileceği süreler baz alınır.